#vinstameet la Asconi Winery | Descoperă Moldova

Asconi Winery e cea mai memorabilă vinărie pe care am vizitat-o până acum. De ce? Pentru că are o ambianță plăcută, pentru că restaurantul în stil moldovenesc e pur și simplu magnific, pentru că căsuțele sunt amenajate cu bun gust, pentru că terasa are o priveliște uimitoare, pentru că bucatele-s foarte gustoase și pentru că vinul e al naibii de bun.

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

A photo posted by @yesmyfriend @igersbucharest (@yesmyfriend) on May 13, 2016 at 11:25pm PDT

Deci hai să vă arăt cum a fost.

Turul nostru a început cu o mică excursie unde ne-au vorbit despre tehnologia vinului și am intrat într-o adevărată galerie de cisterne de inox pe care le vedeți în imagini.
Ce-i drept priveliștea e foarte impresionantă în fotografii, însă în realitate e cu totul altă senzație.

A photo posted by Olesea Cember (@cemberolesea) on May 12, 2016 at 2:09am PDT

A photo posted by Victor Stăvilă (@victorstavila) on May 12, 2016 at 3:25am PDT

A photo posted by kornway (@kornway) on May 12, 2016 at 5:45am PDT

A video posted by Iris Cretu (@iris_cretu) on May 12, 2016 at 10:13am PDT

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

Am desciorchinat puțin din procesul producerii vinului și am trecut la partea finală de îmbuteliere și aplicarea etichetei, după care am mers să vedem restaurantele de pe teritoriu. Păi să începem: restaurantul în stil tradițional unde covorul, prosopul, soba, ulcioare de lut, până și draperiile sunt specifice stilului moldovenesc.

Un alt restaurant mi-a atras atenția prin gama de culori și anume albastu intens care m-a cucerit, pe lângă aceasta în spatele sălii stau sticle cu vin, pereții sunt decorați cu tablorui specifice, iar ferestrele vechi albastre sunt ca cireașa de pe tort.

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

Cea mai interesantă sală, dar nu știu dacă-i putem zice sală, e un fel de pod plin de unelte, stative de țesut, covoare, covată și așa mai departe, e mai degrabă un muzeu, însă vedeți ce frumos se privește. Eu mai degrabă l-aș numi hambar cu zestre, că așa-i la noi se pune în pod și pentru nuntă și pentru moarte 😀

A photo posted by kornway (@kornway) on May 12, 2016 at 9:58am PDT

Mai departe trecem la partea practică, adică degustarea. Am savurat câteva vinuri, dintre care unul ne-a dat gata din prima, e vorba de un vin de plajă care a fost produs pentru exprot și anume în Maiami. Eu nu știu dacă aș putea să vă redau prospețimea și finețea acestui vin, care m-a cucerit din prima.

A photo posted by Olesea Cember (@cemberolesea) on May 12, 2016 at 11:27am PDT

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js Am prins o vorbă foarte frumoasă „Vin de calitate în cantități moderate” cam așa a fost și la noi proiectul fotografic pe care îl găsiți aici.

A photo posted by Victor Bogdan Gheorghita (@victor_bogdan) on May 12, 2016 at 6:16am PDT

Ținând cont de faptul că e foarte aproape de Chișinău, vinăria este foarte solicitată și rezervarea se face din timp,e o plăcere în să te odihnești în weekend de orașul aglomerat, chiar în momentul când noi am ajuns deja câteva grupe au plecat și vre-o două erau pe teritoriu, deci dacă doriți să mergeți acolo nu uitați să rezervați din timp ca să aveți parte de un tur frumos și interesant.

Pentru mai multe detalii iată pagina de facebook a vinăriei Asconi.

Articol scris în cadrul Instameet-ului #DescoperaMoldova (11-15 mai 2016), organizat de către Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), cu suportul partenerilor strategici: Proiectul de  Competitivitate al USAID Moldova șiOficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), cu susținerea partenerilor: Aria HotelEco Resort ButuceniASCONI WineryCastel MimiCricova și Mileștii Mici, găzduit de către Orheianca.eu.